Řecko 2020

28. 7. 2021

ČSH

Featured image

V názvu tohoto článku není úplně chyba. Původní záměr byl, že zájezd uspořádáme již v loňském roce. Stejně jako olympionici jsme si ale museli počkat a s drobnou nervozitou, co se ještě v průběhu pobytu udá, jsme 8. července vyrazili na řecký ostrov Rhodos. Tam jsme strávili parádní týden, o kterém se nemusím zásadně rozepisovat, neb o pohodě svědčí příspěvky účastníků, které navazují na toto úvodní slovo.

To zakončím poděkováním. Nejprve cestovní agentuře dotramtarie.cz. Ta nám nabídla zájezd opravdu na míru. Prakticky vše, co jsme požadovali, bylo splněno i v reálu. Pouze byl trochu komplikovanější vstup do moře, což bylo způsobeno nejistou situací a drobným podceněním ze strany místních. Dle zjištění byla v minulých letech pláž standardně upravována a zbavena velkých kamenů, které nám drobně kazily dojem z koupání v moři. Dále poděkování Nadě za zajištění ranních rozcviček, které měli velmi slušnou účast. Také Soně zajišťující zdravotní podporu. Ta naštěstí nebyla prakticky potřeba a drobná ošetření si vyžádali pouze nehemofiličtí účastníci zájezdu. A nakonec poděkování všem zúčastněným. Všichni si to užívali a navzájem na sebe přenášeli maximální pohodu, která ještě umocnila zážitek z celé akce.

I s ohledem na dění poslední doby je nepravděpodobné, že příští rok opět vyrazíme k moři. Nicméně na rok 2023 už pomalu začněte šetřit…

Za organizátory Michal Skořepa

Český svaz hemofiliků děkuje Michalovi Skořepovi, který se ochotně ujal organizace celého pobytu a dotáhnul vše do zdárného konce. Michale díky!

A nyní slíbená hodnocení účastníků:

Eliška

Týdenní pobyt utekl jako voda. To jen svědčí, jak jsme si to moc užili. Vybraný hotel Lardos Bay byl skvěle situován. Pláž asi 150 m od hotelu, a obchod hned u ní. Stravování proběhlo formou bufetu, a toho si někteří hodně užili. Jelikož hotel byl plný cizinců (jak hostů, tak personálu), mnozí z nás si procvičili angličtinu.

Hned první den jsme večer šli do vesnice Lardos, která byla asi 2 km od hotelu. V sobotu odpoledne se naše skupina vydala na návštěvu města Lindos. Zde jsme si prošli město a navštívili místní Akropoli. Někteří dvojnožci se tam vydali na hřbetech oslů a „čtyřnožci“ to museli vyběhnout po svých. Výhled za tu námahu byl skvělou odměnou a zmrzlina o to více chutnala. Následující den byl odpočinkový, a proto jsme ho strávili u moře. Na již zmíněné pláži byly slunečníky s lehátky, ale stejně většina byla v moři. Do moře se sice některým špatně chodilo, přesto si však každý našel svoji cestičku, a užil si příjemnou vodu. V pondělí jsme si půjčili auta a procestovali západní část ostrova. Viděli jsme soutok Středozemního a Egejského moře, zdatní kamzíci vyšlapali na Monolithos. Následně se naše skupina rozdělila, a někteří se vydali do Údolí motýlů, nebo navštívili město Rhodos, či se smočili na pláži Tsambika. Úterý se opět odpočívalo u moře, akorát odpoledne, ti co ještě nebyli, navštívili s průvodkyní nádherné město Rhodos, se spoustou uliček, obchůdků. A hlavně místo, kde stál jeden z bájných divů světa - Rhódský kolos. Ve středu se také bylo u moře, kde někteří odvážlivci vyzkoušeli vodní radovánky. Nakonec přišel čtvrtek a čas dokoupení dárků a vzpomínek a bohužel hlavně balení. Přesto jsme si užili poslední chvíle u moře. Po večeři jsme odjeli na letiště, ze kterého jsme před jedenáctou odletěli. Do Prahy jsme se vrátili za zvuku Vltavy od Bedřicha Smetany. Dovolená se opravdu vyvedla, a už se těším na další.

Eva

Milí přátelé, letos se na druhý pokus uskutečnil zájezd na ostrov Rhodos. Skladba účastníků byla pestrá, od dětí až po seniory. Ubytováni jsme byli kousek od moře, bazén byl oblíben hlavně u dětí. Pobyt nebyl jen o odpočinku a koupání, ale i o poznávání. Mým největším zážitkem byla jízda na oslu, na kterého jsem nebyla sama schopna vylézt, tak mě "pan oslař" vzal do náruče a na osla mě prostě hodil. Můj vnuk si ještě s dalšími účastníky užil jízdu na gumovém křesle, taženého po moři za motorovým člunem. Některé dámy využili cvičení v bazénu a pilates. Nechyběla ani společná noční procházka a noční koupání v moři, hudba, tanec a posezení u baru. Sešla se tam prima parta, nám se tam s Adamem moc líbilo, Adam nechtěl vůbec odjet domů. Tímto chci poděkovat Michalovi, že vše tak dobře zařídil a budu se těšit třeba někdy příště na další moře.

Přeji Vám všem krásný zbytek léta.

Petr

Již delší dobu jsem nebyl u moře, a proto jsem se rozhodl zúčastnit se zájezdu s hemofilickym svazem do Řecka na Rhodos. Vzhledem k tomu, že je již dávno, co jsem byl na delší cestě do zahraničí a poprvé letadlem, znamenalo to pro mne trochu stres. Ten však odpadl hned, jak jsem se ocitl v nočních hodinách v příjemném prostředí hezkého hotelu Lardos Bay. Mé nadšení pokračovalo ráno po probuzení a potom v dalších dnech. Velmi jsem si užíval koupání v bazénu a pobytu na pláži u moře, které bylo daleko pouze pár kroků od hotelu. Po snaze plavat co mně síly stačily jsem si velmi vychutnal stravu v restauraci, na kterou si vůbec nemohu stěžovat. Na ubytovaní rovněž ne. Jen bylo potřeba trochu překonat horko, ale to je prostě Řecko v červenci. Využil jsem i nabídky výletu na Rhodos, moc se mi líbil, kochal jsem se jeho starobylou atmosférou a památkami. Moc jsem si vše užil. Chtěl bych velmi poděkovat Michalovi Skořepovi a všem co se podíleli na organizaci. Myslím, že vše lze shrnout do jednoho slova - nádhera. Za mě prostě betelné. Těším se zase někdy příště.

Karel

Členové naší organizace se od 8. 7. do 16. 7. 2021 zúčastnili společného zájezdu na ostrov Rhodos do Řecka. Cestování do zahraničí pro hemofiliky už dnes není žádný problém. Každý si sebou vezl svoje léky, které si sám aplikuje. Stačilo jen vyplnit formulář a léky a potvrzení od lékaře přibalit do zavazadla. Někteří členové letěli úplně poprvé a taky byli poprvé u moře.

Krásná dovolená! Organizátor Michal Skořepa se vzorně o vše postaral. Spolu s dalšími. Vše bylo perfektně zorganizované. Ranní rozcvičky zajišťovala paní fyzioterapeutka, která nás rozhýbala hned ráno. Taky byla zajištěna účast zdravotní sestry. Vše klaplo na jedničku navzdory kovidovým opatřením.

Velice jsme byli spokojeni jak s ubytováním a stravou, tak i letem.

Jenom to pivečko české nám chybělo?!

V každém případě se tento rok zájezd do Řecka zdařil. Dovolenou jsme si všichni náležitě užili a budeme se těšit na příští akci.